22 60 62 00

HAR DU MISTET LYSTEN TIL Å TRENE?

Det er mange faktorer som kan påvirke lysten til å trene. Stress, kosthold, søvn og sykdom spiller en viktig rolle, men også nære relasjoner og økonomi kan påvirke motivasjonen. Her kan du lese noen av performance coach Lise Solie sine tanker og tips til å opprettholde en aktiv hverdag.

1. IKKE HA DÅRLIG SAMVITTIGHET
Ikke bruk din energi på å ha dårlig samvittighet over at du ikke har trent en periode. Bruk heller energien på å komme i gang med treningen og aksepter at ikke alle dager, uker og måneder er like. Det er greit med en pause, men forsøk å planlegg din trening og hold deg i aktivitet året rundt. Da vil du over tid oppleve resultater, mestring og overskudd. I perioder vil det kreve en god del selvdisiplin.

2. SETT DEG ET MÅL
Sett deg et mål og legg en plan for hvordan du skal nå målet. Dette kan du gjøre alene eller sammen med en trener. Et tydelig mål med flere delmål øker sjansen for at du skal oppleve resultater og mestring. Noe som igjen kan motivere deg til å sette nye mål. Et treningsmål kan eksempelvis være å løpe en gitt distanse, øke kroppens mobilitet eller få en smertefri hverdag.

3. TREN MED EN VENN
Gjør ukentlige treningsavtaler med en venn. Meld dere på gruppetimer, tren sammen med en trener eller løp en tur i skogen. Det kan være enklere å opprettholde gode treningsvaner når du har forpliktet deg til å trene og hjelpe andre til å nå deres treningsmål. Likevel er det viktig at du ikke blir for avhengig av å trene med andre og da dropper treningen om vennen melder avbud.

Lykke til med treningen og vit at vi er alltid her om du måtte trenge råd eller veiledning.  

FASTLEGESENTER
Mandag – fredag: kl. 08:00 – 16:00
Telefontid: kl. 08:30 – 11:00 og 13:00 – 15:00

MEDISINSK SENTER
Mandag – fredag: kl. 08:00 – 16:00
Telefontid: kl. 08:30 – 11:00 og 13:00 – 15:00

TRENINGSSENTER
Mandag – Torsdag: kl. 06:00 – 22:00
Fredag: kl. 06:00 – 20:00
Lørdag: kl. 09:00 – 17:00
Søndag: kl. 10:00 – 18:00

MOTTA VÅRT NYHETSBREV