MOBILITY BY BLACKROLL©

Med årene blir mange av oss mindre fleksible i kroppen på grunn av livene vi lever og jobbene vi har. For å forebygge belastningsskader og opprettholde en sterk og fleksibel kropp over tid bør du trene funksjonell bevegelighet.   

På mobiltetsblokken varmer vi opp, vedlikeholder og øker kroppens fleksibilitet. Vi trener kroppens mobilitet for å gi deg et stabilt fundament for annen trening og forebygge en rekke livsstilplager og skader. Blokken passer for alle uansett treningserfaring og nivå. 

Varighet: 30 eller 60 minutter.
Antall: Maks 12 deltakere.
Anbefaling: Vi anbefaler at du kombinerer denne blokken med Strength, ESD og/eller Cycling.  

STRENGTH

Mange skader og livsstilplager kan forebygges med balansert styrketrening. Ved å styrke muskulaturen rundt skader og andre svake muskelgrupper vil du også kunne bli kvitt en rekke muskel- og skjelettplager. Uansett alder og fysisk utgangspunkt vil du ha stor effekt av å øke din muskelstyrke gjennom korrekt og målrettet styrketrening.

På styrkeblokken jobber vi med basisøvelser, med og uten vekter, for å gi deg en stabil og sterk kropp. Blokken passer for alle uansett treningserfaring og nivå.

Varighet: 30 minutter.
Antall: Maks 12 deltakere.
Anbefaling: Du bør ha deltatt på Mobility i forkant av Strength, eller på en annen måte varmet opp muskulaturen din. Blokken kan kombineres med ESD og/eller Cycling.

ESD – KONDISJON

(Energy System Development)
Kondisjon er viktig for å ha overskudd og energi i hverdagen og avgjørende for restitusjonstiden etter fysisk aktivitet og bevegelse. Du vil ha stor effekt av å utfordre kroppens energisystem på både korte og lange distanser, for å kunne takle hverdagen enda bedre. 

På ESD-blokken vil vi trene kondisjon på en måte som gjør deg i stand til å løpe lenger, løpe raskere og restituere bedre. Blokken foregår på gulv og passer for alle uansett treningserfaring og nivå.   

Varighet: 30 minutter.
Antall: Maks 12 deltakere.
Anbefaling: Du bør ha deltatt på Mobility og/eller Strength i forkant av ESD, eller på en annen måte varmet opp muskulaturen din. Blokken kan kombineres med Strength og/eller Cycling.

CROSS PERFORMANCE MOBILITY

For å oppnå bedre treningseffekt og resultater innen Cross Performance er et korrekt og effektivt bevegelsesmønster avgjørende. Bevegelighet i både under og overkropp er også viktig for å unngå skader og prestere enda bedre innen andre idretter. 

På Cross Performance Mobility-blokken varmer vi opp, vedlikeholder og øker kroppens fleksibilitet gjennom dynamiske tøyeøvelser. Du vil raskt oppleve en mer fleksibel og funksjonell kropp. Blokken passer for deg som har trent litt fra før.   

Varighet: 30 minutter.
Antall: Maks 8 deltakere.
Anbefaling: Vi anbefaler at du kombinerer denne blokken med Cross Performance Skilz og Cross Performance WOD.

CROSS PERFORMANCE SKILZ

Variasjon i treningen er viktig for å oppnå en funksjonell og sterk kropp. Allsidig trening er også viktig for å kunne prestere bedre og unngå skader i Cross Performance og andre idretter.     

På Cross Performance Skilz-blokken lærer vi nye ferdigheter, øvelser og teknikker. Vi utfordrer vårt eget bevegelsesmønster og legger grunnlaget for Cross Performance WOD. Blokken passer for deg som har trent litt fra før.    

Varighet: 30 minutter.
Antall: Maks 8 deltakere.
Anbefaling: Vi anbefaler at du kombinerer denne blokken med Cross Performance Mobility og Cross Performance WOD.

CROSS PERFORMANCE WOD

For å oppnå fremgang og oppleve mestring bør du utfordre deg selv med dagens Cross Performance-treningsøkt (Workout Of the Day).

På Cross Performance WOD-blokken trener vi kroppen gjennom et bredt utvalg av øvelser. Vi utfordrer og konkurrerer mot oss selv og de andre deltakerne. Du vil raskt oppleve fremgang og at treningen gir uttelling. Blokken passer for deg som har trent litt fra før.      

Varighet: 30 minutter.
Antall: Maks 8 deltakere.
Anbefaling: Du bør ha deltatt på Cross Performance Skilz i forkant av Cross Performance WOD, eller på en annen måte har varmet opp muskulaturen din.

CYCLING STRENGTH INTENSITY

For å forbedre kondisjonen din og evnen til å sykle raskere vil du ha stor effekt av lange drag. Å øke toleransen for å ligge nær anaerob terskel er også bra for din generelle helsetilstand.

På Cycling Strength Intensity-timen kjører vi flere langdrag med høy intensitet, uten å dra på oss melkesyre (anaerob terskel). Dette for å forbedre kondisjonen og øke evnen til å sykle med større fart på lavere puls.

Varighet: 60 minutter.
Antall: Maks 12 deltakere.

CYCLING HEART INTENSITY

Med intervalltrening forbedrer du kondisjonen og styrker hjertet. Gjennom korte intervaller blir kroppen stimulert til å kvitte seg med laktat i muskulaturen på en rask og effektiv måte.  

På Cycling Heart Intensity-timen kjører vi mange korte drag med fart og spenning. Vi ligger på og over anaerob terskel i 30 min, fordelt på tre serier av ti drag på hver 30 sekunder. Dette for å øke kondisjonen og utfordre kroppens energisystem.  

Varighet: 60 minutter.
Antall: Maks 12 deltakere.

YOGA FLOW

Yoga er helsebringende både fysisk og psykisk, og er stressreduserende i en krevende hverdag. På Yoga Flow får du en helhetlig yogatime med fokus på det elementære i yoga. Den grunnleggende fysiske yogaformen i timen er Vinyasa-yoga. Du vil gjennom energigivende dynamiske sekvenser og overganger oppleve en behagelig ro, mental balanse og tilstedeværelse. Timen passer for alle uansett treningserfaring, nivå og yogaferdigheter.

Varighet: 60 minutter.
Antall: Maks 12 deltakere.

FASTLEGESENTER
Mandag – fredag: kl. 08:00 – 16:00
Telefontid: kl. 08:30 – 11:00 og 13:00 – 15:00

MEDISINSK SENTER
Mandag – fredag: kl. 08:00 – 16:00
Telefontid: kl. 08:30 – 11:00 og 13:00 – 15:00

TRENINGSSENTER
Mandag – Torsdag: kl. 06:00 – 22:00
Fredag: kl. 06:00 – 20:00
Lørdag: kl. 09:00 – 17:00
Søndag: kl. 10:00 – 18:00

For åpningstider i julen 2017, klikk her

MOTTA VÅRT NYHETSBREV