22 60 62 00

MOBILITETSTRENING

Med årene blir mange av oss mindre fleksible i kroppen på grunn av livene vi lever og jobbene vi har. For å forebygge belastningsskader og opprettholde en sterk og fleksibel kropp over tid bør du trene funksjonell bevegelighet.   

På Mobiltetstrening varmer vi opp, vedlikeholder og øker kroppens fleksibilitet. Vi trener kroppens mobilitet for å gi deg et stabilt fundament for annen trening og forebygge en rekke livsstilplager og skader. Timen passer for alle uansett treningserfaring og nivå. 

Varighet: 60 minutter.
Antall: Maks 12 deltakere.
Anbefaling: Vi anbefaler at du kombinerer Mobilitetsrtrening med Sirkeltrening.

SIRKELTRENING

Mange skader og livsstilplager kan forebygges med balansert styrke- og kondisjonstrening. Ved å styrke muskulaturen rundt skader og andre svake muskelgrupper vil du også kunne bli kvitt en rekke muskel- og skjelettplager. Uansett alder og fysisk utgangspunkt vil du ha stor effekt av å øke din muskelstyrke og kondisjon.

På Sirkeltrening jobber vi med basisøvelser, med og uten vekter. Timen passer for alle uansett treningserfaring og nivå.

Varighet: 60 minutter.
Antall: Maks 12 deltakere.
Anbefaling: Vi anbefaler at du kombinerer Sirkeltrening med Mobilitetstrening.

DYNAMISK YOGA

Yoga er helsebringende både fysisk og psykisk, og er stressreduserende i en krevende hverdag. Gjennom energigivende dynamiske sekvenser og overganger får du oppleve en behagelig ro, mental balanse og tilstedeværelse.

På Dynamisk yoga får du en helhetlig yogatime med fokus på det elementære i yoga. Den grunnleggende fysiske yogaformen i timen er Vinyasa-yoga. Timen passer for alle uansett treningserfaring, nivå og yogaferdigheter.

Varighet: 60 minutter.
Antall: Maks 12 deltakere.

GODT VOKSEN 65+

I samarbeid med NTNU og Helsedirektoratet har vi utviklet et spesialtilpasset treningsprogram for deg som er over 65 år. Gjennom variert og morsom trening kommer du til å bli sterkere, få bedre balanse og opprettholde din fysiske funksjon.

På Godt voksen 65+ trener vi kroppen gjennom et bredt utvalg av øvelser. Vi utfordrer vårt eget bevegelsesmønster, styrke og kondisjon. Timen passer for alle over 65 år uansett treningserfaring og ferdigheter.

For mer informasjon om Godt voksen tilbudet, klikk her

Varighet: 60 minutter.
Antall: Maks 12 deltakere.

 

SYKKEL – INTERVALL

Med intervalltrening forbedrer du kondisjonen og styrker hjertet. Gjennom korte intervaller blir kroppen stimulert til å kvitte seg med laktat i muskulaturen på en rask og effektiv måte.  

På intervalltimen kjører vi mange korte drag med fart og spenning. Vi ligger på og over anaerob terskel i 30 min, fordelt på tre serier av ti drag på hver 30 sekunder. Dette for å øke kondisjonen og utfordre kroppens energisystem. Timen passer for alle uansett treningserfaring.

Varighet: 60 minutter.
Antall: Maks 12 deltakere.

SYKKEL – STYRKETRÅKK

For å forbedre kondisjonen din og evnen til å sykle raskere vil du ha stor effekt av lange drag. Å øke toleransen for å ligge nær anaerob terskel er også bra for din generelle helsetilstand.

På styrketråkk kjører vi flere langdrag med høy intensitet, uten å dra på oss melkesyre (anaerob terskel). Dette for å forbedre kondisjonen og øke evnen til å sykle med større fart på lavere puls. Timen passer for alle uansett treningserfaring og sykkelferdigheter.  

Varighet: 60 minutter.
Antall: Maks 12 deltakere.

CROSS PERFORMANCE

Variasjon i treningen er viktig for å oppnå en funksjonell og sterk kropp. Allsidig trening er også viktig for å kunne prestere bedre og unngå skader. 

På Cross Performance lærer vi nye ferdigheter, øvelser og teknikker. Vi trener kroppen gjennom et bredt utvalg av øvelser og utfordrer vårt eget bevegelsesmønster, styrke og kondisjon. Timen passer for deg som har trent litt fra før.      

Varighet: 60 minutter.
Antall: Maks 8 deltakere.
Anbefaling: Vi anbefaler at du kombinerer Cross Performance med Mobilitetstrening.

FASTLEGESENTER
Mandag – fredag: kl. 08:00 – 16:00
Telefontid: kl. 08:30 – 11:00 og 13:00 – 15:00

MEDISINSK SENTER
Mandag – fredag: kl. 08:00 – 16:00
Telefontid: kl. 08:30 – 11:00 og 13:00 – 15:00

TRENINGSSENTER
Mandag – Torsdag: kl. 06:00 – 22:00
Fredag: kl. 06:00 – 20:00
Lørdag: kl. 09:00 – 17:00
Søndag: kl. 10:00 – 18:00

MOTTA VÅRT NYHETSBREV